Totaal aantal pageviews

woensdag 8 augustus 2012

Roerdomp. [Botaurus stellarus]

Roerdomp, maken dat je wegkomt.
Roerdomp Met "gedraaide paalhouding".
Vanmorgen wilde mijn kleinzoon Jari, van 6 jaar, met mij op "vogelavontuur". Zonder al te hoge verwachtingen ga je dan met de auto op weg. In dit geval naar Tetjehorn, bij het Schildmeer. Goed en wel op de Grauwedijk riep hij: "Opa, stop even, daar staat een Roerdomp". Eerst dacht ik van: " dat kan toch niet", maar dan realiseer je je dat het Schildmeer aan de andere kant van de weg ligt. In het voorjaar hoor ik er s'morgens en s'avonds regelmatig eentje roepen [hoempen], maar dan zie je ze niet en nu dus op klaar lichte dag wel en dat hij dan ook nog een Gewone pad [Bufo bufo] vangt. Wat een toevalstreffer.                 SCHITTEREND!!!!!      Ik ben blij dat ik een beetje "Over alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit", door kan geven aan de jeugd.              Geniet maar van de foto's.
Roerdomp met een gevangen Gewone pad [Bufo bufo].
Roerdomp met pad, in close-up.

2 opmerkingen:

  1. Moi Ko,

    was jij even blij dat jij je kleinzoon mee nam,
    anders was je waarschijnlijk gewoon langs de Roerdomp gereden!
    Zo zie je maar weer, de jeugd heeft de toekomst.

    Groet Wessel

    BeantwoordenVerwijderen