Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 januari 2016

Reeën [Capreolus capreolus] in de sneeuw bij Biessum.

Tijdens deze winterperiode, met een pak sneeuw van ongeveer 8 cm, hebben de dieren het redelijk moeilijk gehad. Niet alleen de vogels maar ook de reeën. Zo ook in het Biessummerbos.
Op zoek naar vogelsoorten als Sijs [Carduelis spinus], Pestvogel [Bombycilla garrulus], Koperwiek [Turdus iliacus] en andere vogelsoorten, kwam ik dit groepje Reeën tegen.
4 Ree-hindes op veilige afstand.
Alle 4 in de benen.
Ze bleven rustig op korte afstand liggen in en op de sneeuw. Er was voldoende te eten voor hun, want overal stond nog flink wat gedroogd gras op de weilanden. Als groep bleven ze langere tijd rustig liggen, alhoewel ze mij wel in de gaten hielden. Toen ik nog dichterbij, plm. 20 meter, kwam werd het te link en gingen ze staan. Ook toen nog liepen ze niet direct weg en bleven mij aankijken.
Bij deze groep van vier was geen bokje aanwezig.
Snel nog even plassen.


Op een gegeven moment wandelden ze rustig verder over de besneeuwde weilanden.
Dit alles gaf mij mooi de gelegenheid om van dichtbij een paar mooie foto's te maken met mijn nieuwe Canon 100-400 mm lens.
Weer een mooie beleving in deze witte wereld.

De "waakzaamste" van de 4.

2 opmerkingen:

  1. Wat prachtig, die reeën in de sneeuw. Lag er daar zoveel sneeuw, geweldig. Erg mooie foto's.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig de reeën in de sneeuw.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen