Totaal aantal pageviews

zondag 17 maart 2019

Spechten [Picidae].

Draaihals
In de Benelux komen 7 soorten spechten voor, o.a.
Grote bonte specht
Middelste bonte specht
Kleine bonte specht
Groene specht
Zwarte specht
Draaihals
Grijskop specht
Grote bonte specht-vrouw
De laatste 2 soorten zijn nogal zeldzaam. Van deze 7 soorten heb ik er 5 zelf kunnen waarnemen en fotograferen. Ik heb er wel een aantal jaren over moeten doen, maar het wachten was de moeite waard. Voor de één is de Groene specht een zeldzaamheid en voor de ander de Draaihals. Nu had ik eerder de Draaihals op de plaat, dan de Groene specht. De Zwarte hoop ik dit jaar te fotograferen en de Grijskop zal nog wel even duren. Maar ik geef de moed nooit op.


Middelste bonte specht
Kleine bonte specht
Grote bonte specht-man

Groene specht-vrouw
Paartje Grote bonte specht
Groene specht-vrouw


Groene specht-man

Geen opmerkingen:

Een reactie posten