Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 december 2014

Klapekster. [Lanius excubitor]

Klapekster-mannetje.
Vandaag ging een lang gekoesterde wens van mij in vervulling om een Klapekster te fotograferen. Ik werd er gisteravond op attent gemaakt dat in de omgeving van Termunterzijl een mannetje Klapekster was gezien.
Maar ja, er zitten geen worteltje aan de vogels en dus kon hij vanmorgen net zo goed weer gevlogen zijn. Maar ik had geluk. De zon scheen er mooi op en de foto's werden goed. De vogel was niet erg schuw en zat op een 10-tal meters vanaf de weg op zijn uitkijkpost. En daar bleef hij zitten Ook toen ik de motor afzette. Vaak willen vogels dan nog wel op de wieken gaan als je de motor afzet. Maar het geluk was met mij. Zie het resultaat hier boven en onder.
Klapekster-mannetje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten