Totaal aantal pageviews

zondag 7 december 2014

Zwarte ooievaar [Ciconia nigra].

Zoals beloofd, zou ik terugkomen op de melding van de Zwarte ooievaar, met witte kleurring F04R die ik had gezien op 20.08.2014 in Termunten, zodra ik meer wist van deze vogel.
Zwarte ooievaar: Wit F04R 
Na wat speurwerk op internet kwam ik een Duitse ringer tegen die hetzelfde werk doet met Zwarte ooievaars in Duitsland. Deze gaf mij door dat "mijn Ooievaar", waarschijnlijk een vogel was die geringd was in Frankrijk. Ook kreeg ik zijn E-mail adres en na een korte correspondentie bleek ik bij de juiste persoon te zijn beland. Nog dezelfde dag kreeg ik de ringgegevens. Sneller kon het niet. Deze vogel is als nestjong geringd. Na 76 dagen was de vogel in Nederland en misschien al wel eerder.
Hieronder de ringgegevens van de vogel:
Ringing data : 

Date of ringing  : 05/06/14

Metal ring : CK8525

City : CHEZAL-BENOIT

Coordinates:
46,816666672,116666667
Distance : 802km

Ringer : Frédéric CHAPALAIN
Best regards,

F. CHAPALAIN 
Chezal-Benoit is de ringplaats van de Zwarte ooievaar "Wit F04R"
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten